Rorhrberg

Dit was in 2008 één van de laatste hellingen in de rode lus van Limburgs Mooiste.

Ene Joop verteld op het forum van de website van Limburgs Mooiste over deze helling:
"De Rohrberg ligt bij Seffent (bij Aken) en werd vroeger als ik mij niet vergis in Limburgs Mooiste de Seffenter Berg genoemd. De eerste tweehonderd meter zijn kasseien, dan een bocht naar rechts en hup: STEIL OMHOOG! Echt zo'n klim waar veel lui van de fiets af gaan. Vooral omdat de klim op het einde van de route zit. Ik herinner mij deze klim zo goed omdat ik een van mijn mooiste fietservaringen op deze helling heb gehad: een prachtige dame in een strak zittend rose pakje had blijkbaar veel moeite om op de fiets boven te komen. Ze zwalkte vlak voor mij van links naar rechts. Ik heb zeker 200 meter haar prachtige derriere mogen aanraken en haar naar boven geduwd. Met een dankbare glimlach bovendien als beloning. Zo zou ik de Rohrberg wel 10 x willen besteigen."

De Rohrberg is één van de hellingen die je niet snel zal vergeten. Met name de aanloop over de kasseien (het loopt hier al licht op) zorgt voor een typerend karakter van deze klim. Je doet er verstandig aan om hier vlot overheen te rijden; op deze manier heb je het minste last van het onregelmatige wegdek.

Snel na het einde van de strook kasseien maakt de weg een bocht naar rechts... en omhoog! Je zou haast denken dat je bezig bent met het rijden van een Vlaamse klassieker. Heftig hoor!

1 opmerking:

Bug on Bike zei

Joop, de man die deze helling beschreef op de site van Limburgs Mooiste, heeft geen email adres achtergelaten op het forum. Het was dus niet mogelijk om hem te vragen of zijn beschrijving ook op deze website mag worden geplaatst. Weet iemand hoe we hem kunnen bereiken?