Dorpsstraat (Mheer)

De derde een laatste heuvel van het trio Piemert, Grensheuvel Dorpsstraat.

Het meest gemene aan deze heuvel, is dat hij direct begint na de afdaling van de Grensheuvel. Ik had de grote molen er dus nog op staan toen deze heuvel voor mij net een paar kilometer te vroeg begon. En wanneer ik tijdens de beklimming ga schakelen van mijn buitenblad naar mijn binnenblad (en dan heb ik een triple, dus ik moet even doorratelen) wil mijn ketting er nog wel eens afvliegen. Zo ook hier...

Een echt geweldige beschrijving over de zwaarte van de heuvel kan ik dan ook niet geven, omdat ik halverwege 'mocht' afstappen. Nadat ik de ketting er weer oplegde, heb ik de rest van de heuvel vervolgd en dankzij aanwezigheid van "frustratie adrenaline" ging dat vrij makkelijk... of de heuvel was vanaf dat punt niet zo steil meer.

1 opmerking:

Anoniem zei

350 meter lange klim, die in Mheer d'r Hoesberg (Huisberg) genoemd wordt, naar het Stenen Huis (Kasteel) dat bovenaan ligt, achter de neo-gothische kerk.

De klim zit steevast in de Amstel Gold Race, zij het bergaf, maar hij wordt wel beklommen in de Hel van het Mergelland. Ook trekt er elk jaar in mei een stoet paarden de berg op die de mei-den naar boven trekken.